bredbånd

Om bredbånd og kundeservice

Jeg vil i dette indlæg fortælle dig lidt om en af ulemperne ved at vælge de små og billige selskaber, når det gælder ting som fx telefoni og bredbånd. Faktisk har jeg haft den samme oplevelse med begge produkter – at de små og nye virksomheder generelt er billigere, men at de på ingen måde kan konkurrere med de store virksomheder på kundeservicedelen.

Jeg havde for nylig et abonnement, der var helt vildt billigt og egentlig fungerede ret okay. Men, så var der en dag strømafbrydelse i hele min bydel, og da strømmen kom tilbage, virkede internettet bare ikke. Det var helt dødt, og der var ikke noget at gøre andet end at ringe til vores udbyder. Men det skulle vise sig at være nemmere sagt end gjort. For firmaet havde noget nær ingen kundeservice. Telefonerne var åbne et par timer om dagen – og selvfølgelig ikke på det tidspunkt først på aftenen, hvor vi skulle have fat på dem – og man blev sendt om bag køen, hvis men med et tryk på 1talsknappen angav, at man var eksisterende kunde. Og altså ikke en potentiel ny, betalende en af slagsen. Så at internettet kom op og køre igen, var altså ikke takket være bredbåndsudbyderen. Det kan vi takke vores søde vicevært for.

Derfor valgte jeg også kort tid efter at skifte til et større selskab, og allerede fra oprettelsessituationen kunne jeg tydeligt mærke, at kundeservice var af en helt anden, og højere, prioritet her. Telefonerne har åbent, når jeg har fri, og der sidder kompetente medarbejdere på den anden side.

Lyder det, som noget du kunne tænke dig? Så kig her!

Leave a Reply